Z-park skriver detta till vår förening:
”Vi vill informera om att våra tjänster fortfarande påverkas av driftstörningar under dagen. Vi vill att ni ska veta att vårt tekniska team arbetar fortsatt intensivt för att lösa problemet och vi har en lösning som fungerar mellan de externa periodiska störningarna. Vi har fortsatt beredskap till sent ikväll och inatt för att hantera eventuella problem som kommer uppstå längst vägen.
Vi förstår att detta kan vara besvärligt för er och vi ber om ursäkt för eventuella olägenheter det här orsakar. Vi vill tacka er för ert tålamod medan vi arbetar på att åtgärda situationen så snart som möjligt. En åtgärd vi har tagit i detta är att ställa om samtliga anläggningar till ett PÅ-läge för att säkerställa att era användare får värme och laddning under denna period. Vi inser att detta innebär utmaningar men vi närmar oss en långsiktigt lösning.”
Föreningen kompenseras för detta genom att Z-park inte debiterar vår anläggning under mars månad.
”Vi hoppas att detta visar vårt åtagande att göra rätt för oss och att vi tar denna situation på allvar.”