IT och El

IT

Föreningen har valt att tillhandahålla bredband, TV och telefoni via Telia och det är Telias kundtjänst du ställer frågor angående tjänster och extraabonnemang samt kan få teknisk hjälp och gör felanmälan. Kontaktuppgifter finns under fliken kontakt .Tidigare bostadsrättshavare ska lämna kvar teknisk utrustning och informationsblad, om du av någon anledning inte har fått detta kontakta Telia.

Bredband

I avtalet ingår bredbandsanslutning via nätverksuttag, vilket ger en hastighet på 100 Mbit nedströms och 10 Mbit/s uppströms. Till varje lägenhet hör en så kallad gateway (ett modem med router) och till den en instruktionsbok som visar hur den ska kopplas in om den mot förmodan är urkopplad.
För att aktivera bredbandet ringer du till kundtjänst eller besöker någon av Telias butiker.

Digital-TV

I din lägenhet finns en digitalbox och den ska lämnas kvar när du flyttar ut. Kontakta Telias support om det uppstår problem med boxen. Ett tips är att börja med dra ur kontakten och starta om boxen innan du ringer, det brukar fungera.
Enligt avtalet med Telia levereras kanalpaket Lagom till varje lägenhet.

Kontakta kundtjänst för att få fullständig information om vilka kanalpaket som finns och vad de kostar. Du kan också besöka närmsta butik eller gå in på telia.se.

IP- telefoni

Ring kundtjänst för att aktivera telefonabonnemanget som ingår i avtalet eller besök någon av Telias butiker. Den fasta avgiften ingår men samtalskostnaden tillkommer och faktureras separat. Aktuella samtalspriser hittar du på telia.se. Instruktion för hur telefonen ska kopplas in tillhör lägenheten och skall lämnas kvar vid flytt.

El

I avgiften ingår värme (22 grader) och hushållsel .

Senast uppdaterad: 2014-10-01, 14:32