IT
Föreningen har valt att tillhandahålla bredband, TV och telefoni via Tele2 och det är Tele2’s kundtjänst du ställer frågor angående tjänster och extraabonnemang samt kan få teknisk hjälp och gör felanmälan. Kontaktuppgifter finns under fliken kontakt. Tidigare bostadsrättshavare ska lämna kvar teknisk utrustning och informationsblad, om du av någon anledning inte har fått detta kontakta Tele2.
Bredband
I avtalet ingår bredbandsanslutning via nätverksuttag, vilket ger en hastighet på 100 Mbit nedströms och 10 Mbit/s uppströms. Till varje lägenhet hör en så kallad gateway (ett modem med router) och till den en instruktionsbok som visar hur den ska kopplas in om den mot förmodan är urkopplad.
För att aktivera bredbandet ringer du till kundtjänst.
Digital-TV
I din lägenhet finns en digitalbox och den ska lämnas kvar när du flyttar ut. Kontakta Tele2’s support om det uppstår problem med boxen. Ett tips är att börja med dra ur kontakten och starta om boxen innan du ringer, det brukar fungera.
Kontakta kundtjänst för att få fullständig information om vilka kanalpaket som finns och vad de kostar, eller besök Tele2.se.
IP- telefoni
Ring kundtjänst för att aktivera telefonabonnemanget som ingår i avtalet. Den fasta avgiften ingår men samtalskostnaden tillkommer och faktureras separat. Aktuella samtalspriser hittar du på tele2.se. Instruktion för hur telefonen ska kopplas in tillhör lägenheten och skall lämnas kvar vid flytt.
El
I avgiften ingår värme och varmvatten. Lägenhetsinnehavaren betalar för förbrukning av hushållsel. Förbrukningen debiteras på samma faktura som månadsavgiften men av administrativa skäl blir det en fördröjning på 3 månader. Föreningen har ett gemensamt avtal för el så lägenhetsinnehavaren ska inte skriva enskilt avtal med elleverantör. Den första debiteringen av el för motorvärmare och billaddare kommer på fakturan för april månad 2023.