I mitten av januari kommer föreningen att byta leverantör för internet, TV och fast telefoni från Telia till Tele 2. Information har lämnats till alla medlemmar i postfacket. Under denna rubrik kommer vi att samla svar på olika frågor som kan uppkomma före bytet:
Måste vi byta router och TV-box? Ja. Lägenhetsinnehavare kommer i god tid före bytet att kunna beställa ny router och den TV-box som Tele 2 kallar TV Hub. Nuvarande utrustning från Telia kommer inte att fungera efter bytet.
Hur får jag tag på ny router och TV-box? Du kommer att få instruktioner från Tele 2 hur du gör för att beställa router och TV-box. Utrustningen kommer att skickas till dig personligen.
Finns det hjälp att få vid installationen? Du kommer att få instruktioner hur man installerar utrustningen. Om det misslyckas trots att du följt instruktionerna så går det att ringa Tele 2 kundtjänst för att få hjälp.
Finns tillgång till SVT Play? Ja. Föreningen har i avtalet med Tele 2 avtalat om att alla lägenheter kommer att få en TV-box som heter Tv Hub. I den finns olika appar förinstallerade bland annat SVT Play. Du hittar med information om TV Hub här: https://www.tele2.se/tv/utrustning/tv-hub
Ingår Tele 2 Trygg Surf i gruppavtalet? Nej, denna tjänst ingår inte i gruppavtalet. Lägenhetsinnehavare har möjlighet att köpa till denna tjänst som ett tillägg.
Lämna ett svar