Frågor och svar om byte av internetleverantör

I mitten av januari kommer föreningen att byta leverantör för internet, TV och fast telefoni från Telia till Tele 2. Information har lämnats till alla medlemmar i postfacket. Under denna rubrik kommer vi att samla svar på olika frågor som kan uppkomma före bytet:

Måste vi byta router och TV-box? Ja. Lägenhetsinnehavare behöver registrera sig som kund hos Tele 2 och beställa ny router och den TV-box som Tele 2 kallar TV Hub. Nuvarande utrustning från Telia kommer inte att fungera efter bytet.

Hur får jag tag på ny router och TV-box? Kontakta Tele 2 kundservice på telefon 0775-17 17 20. Öppettider vardagar 08.00-19.00
och lördagar 09.00-15.00. Utrustningen kommer att skickas till dig personligen.

Finns det hjälp att få vid installationen? Du kommer att få instruktioner hur man installerar utrustningen. Om det misslyckas trots att du följt instruktionerna så går det att ringa Tele 2 kundtjänst för att få hjälp.

Finns tillgång till SVT Play? Ja. Föreningen har i avtalet med Tele 2 avtalat om att alla lägenheter kommer att få en TV-box som heter Tv Hub. I den finns olika appar förinstallerade bland annat SVT Play. Du hittar mer information om TV Hub här

Ingår Tele 2 Trygg Surf i gruppavtalet? Nej, denna tjänst ingår inte i gruppavtalet. Lägenhetsinnehavare har möjlighet att köpa till denna tjänst som ett tillägg.

Hur gör man om man vill spela in TV-program? Du kan köpa en tilläggstjänst som heter REC. Då hyr du en liten modul som kopplas ihop med din TV Hub. Det kan du göra i samband med att du beställer router och TV-box. Det går bra att göra senare också. Fråga Tele 2 kundservice om kostnad och andra frågor om detta. Mer information hittar du här.

Behöver jag säga upp de TV-paket jag har idag från Telia? Dessa TV-paket kommer att sluta fungera från och med 18 januari. Enligt Telia behöver du inte säga upp dessa personligen. De upphör i och med att föreningens gruppavtal upphör.

Hur skaffar jag nya TV-paket? Du kan beställa detta hos Tele 2 kundservice eller på ¨Mina sidor¨ efter att du registrerat dig som kund hos Tele 2. Mer information om TV-paket hittar du här.


Publicerat

i

av

Etiketter:

Kommentarer

5 svar till ”Frågor och svar om byte av internetleverantör”

  1. Profilbild för Per W
    Per W

    Ingår Tele2 Trygg Surf i det nya avtalet med Tele2?

    1. Profilbild för Gunnar Olofsson

      Nej. Denna tjänst ingår inte i gruppavtalet. Lägenhetsinnehavare har dock möjlighet att köpa denna tjänst som ett tillägg.

  2. Profilbild för Nadja
    Nadja

    Hej!
    Vad gör man med den gamla utrustningen från Telia?

    1. Profilbild för Gunnar Olofsson

      Du behåller utrustningen från Telia. Den kommer inte att fungera i den nya miljön men du kan behålla elle lämna in på återvinningen.

  3. Profilbild för Per W
    Per W

    Jag har ställt en kartong längst in i källargången på hus 4, utanför dörren till cykelförrådet, där den som vill kan lägga den utbytta bredbandsutrustningen och tv-boxen från Telia. Jag tar sedan kartongen till ÅVC vid månadsskiftet.

    (Alla boende har inte tillgång till bil och det är lite onödigt att alla som har det ska behöva köra med Telia-apparaterna till ÅVC)

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *